Tips-från-bröllopskoordinatorn

Jag heter Ella Wilhelmsson, jag är utbildad bröllopskoordinator och jag driver Ellas Event med utgångspunkt i Östergötland. Att ha en bröllopskoordinator är något som blir allt vanligare och det ger brudparet en trygghet, både genom planeringen och under den stora dagen. Man kan vara säker på att ingen del har missats och under bröllopsdagen slipper man oroa sig för oförutsedda händelser och man behöver inte själv springa och dubbelkolla att alla små detaljer är som de ska. Jag anpassar alltid mina tjänster efter mina kunders önskemål och behov, oavsett om man vill ha mycket eller lite hjälp. Jag kan finnas med under hela planeringen eller bara under er bröllopsdag. Mitt mål är att ni ska få ert drömbröllop! Därför har jag också satt ihop mina fem bästa tips för ett lyckat bröllop. För att få ännu fler tips kan ni följa mig på Instagram, där lägger jag ut tips varje vecka. Stort lycka till med planeringen!

 

Fem tips från bröllopskoordinatorn!
  1. För att kostnaderna inte ska sticka iväg och ni i slutändan lägger mer pengar än ni från början hade tänkt är det viktigt att ni gör en budget där allt inkluderas. Det bör ni göra i början av planeringen och den ska hållas uppdaterad hela tiden. På så sätt får ni en bra överblick och undviker att kostnaderna sticker iväg utan att ni märker det!
  2. Det är er bröllopsdag och det finns inget rätt eller fel! Se till så att ni får allt precis som ni vill ha det och strunta i traditioner och vad andra tycker, nu har ni chansen att skapa ert drömbröllop!
  3. Försök inte göra allt på en gång, utan fokusera på 1–3 uppgifter i taget. Ta också hjälp av föräldrar och brudfölje och dela ut små uppgifter till dem, både under planeringen och under bröllopsdagen. De flesta är glada att få hjälpa till!
  4. Var tydliga med era toastmasters och ert brudfölje med vad ni förväntar er av dem. Vilka uppgifter tycker ni att toastmastern har? Prata igenom era förväntningar med alla som är mer involverade i bröllopet, på så sätt kan ni undvika missförstånd längre fram.
  5. Mycket mat, till både er och gästerna! Försök få i er något att äta innan vigseln, även om det är svårt att äta när ni är nervösa. Komplettera med en picknickkorg till bara er två efter vigseln, kanske när ni är iväg och fotograferar er? Gästerna vill också ha något att tugga på, så snittar till minglet är att rekommendera. Och glöm inte vickning (nattamat) senare på kvällen efter att ni har gjort av med all energi på dansgolvet!